beats by dre cheap

GOVARDHANA PŪJĀ – WORSHIP OF GOVARDHANA HILL – GO KṚDA -- GO PŪJĀ – 28 OCTOBER 2019 MONDAY – PRATIPAT [PART 1]


Kṛṣṇa se pojavio na ovoj planeti da uništi demone i zaštiti bhakte. Pored toga, jednom prilikom je želio razljutiti kralja raja Indru, koji je postao previše ponosan. Kralj Indra sigurno nije bio demon već bhakta, ali pošto je postao suviše ponosan, Kṛṣṇa ga je želio naučiti pameti. Prvo ga je pokušao razljutiti obustavivši Indra pūju koju su pripremali pastiri i stanovnici Vṛndavane. Također, zbog usmjeravanja umova pastira u drugom progresivnijem pravcu, morao je i njih nekako prevariti retorikom. Naime, pastiri i svi stanovnici Vṛndavane su se okupili s namjerom da Indra pūjom prizovu toliku potrebnu kišu.

 

S tom namjerom na umu, Kṛṣṇa je počeo govoriti, kao da je pobornik ateističke filozofije karma-mimāḿse. Pobornici karma-mimāḿsā filozofije ne prihvaćaju vrhovni autoritet Svevišnje Božanske Osobe. Oni tvrde da će onaj ko pravilno djeluje sigurno dobiti rezultate. Po njihovom mišljenju, čak i ako postoji Bog, koji daje čovjeku rezultate njegovih plodonosnih djelatnosti, nije potrebno obožavati Boga, jer bez čovjekovog djelovanja, Bog ne može dati dobar rezultat. Prema njihovom mišljenju, umjesto da obožavaju polubogove ili Boga, ljudi trebaju posvetiti pažnju svojim dužnostima i tako će sigurno dobiti dobar rezultat.

 

Kṛṣṇa je potom u daljem razgovoru objasnio Svom ocu Nanda Mahārāji i svim prisutnim pastirima iz Vṛndavane, kako nema potrebe da obožavaju poluboga Indru, te da ljudi trebaju izvršavati svoje dužnosti prema svojim prirodnim sklonostima i da ne treba obraćati pažnju na obožavanje polubogova. Polubogovi će biti zadovoljni s pravilnim  izvršavanjem svih dužnosti. Stoga ih nije potrebno obožavati.

 

Bolje je pravilno izvršavati svoje propisane dužnosti. U stvari niko ne može biti sretan bez izvršavanja svojih propisanih dužnosti. Propisana dužnost brāhmaṇa [intelektualnog sloja društva] je proučavanje Veda, propisana dužnost kraljevskog sloja ljudi ili kṣatriya [administratora-upravljača i ratnika] je zaštita građana, propisana dužnost vaiśya je poljoprivreda, trgovina i zaštita krava, a propisana dužnost śūdra  je služenje viših slojeva društva – brāhmaṇa, kṣatriya i vaiśya. Tada je Kṛṣṇa rekao:

 

„Mi svi pripadamo zajednici vaiśya i naše propisane dužnosti su obrađivanje zemlje, trgovina poljoprivrednim proizvodima, zaštita krava i bankarstvo.“

 

Kṛṣṇa se smatrao pripadnikom zajednice vaiśya jer je Nanda Mahārāja štitio mnogo krava, a Kṛṣṇa se brinuo o njima. Kṛṣṇa je naveo četiri vrste djelatnosti propisanih za zajednicu vaiśya. To su poljoprivreda, trgovina, zaštita krava i bankarstvo. Iako su se mogli baviti bilo kojim od ovih zanimanja, ljudi iz Vrindavane su se pretežno bavili zaštitom i čuvanjem krava.

 

Kṛṣṇa je potom objasnio Svom ocu: „Ovaj svemir se manifestira pod uticajem triju guna materijalne prirode – vrline, strasti i neznanja. Ove tri gune su uzroci stvaranja, održavanja i unštenja. Oblak nastaje djelovanjem gune strasti. Stoga i guna strasti uzrokuje kišne padavine. Nakon kiše, živa bića dobijaju rezultat – plodove poljoprivrednih radova. Kakve veze ima Indra s tim? Čak i ako zadovoljite Indru, šta on može učiniti? Mi ne dobijamo neku osobitu dobrobit od Indre. Čak i ako je prisutan, on izljeva vodu i na okean kojem nije potrebna voda. On izljeva vodu i na okean i na Zemlju, to ne ovisi o našem obožavanju. Što se nas tiče, ne moramo otići u drugi grad ili selo ili u stranu zemlju. U gradovima postoje palače, ali mi smo zadovoljni sa životom u šumi Vṛndavane. Imamo poseban odnos sa brdom Govardhanom i šumom Vṛndavane i ništa više nam ne treba. Zato, dragi Moj oče, izvrši žrtvovanje koje će zadovoljiti brāhmaṇe i brdo Govardhan. Nemojmo imati ikakve veze s Indrom.“

 

Na kraju poslije razmjene još nekih razmišljanja, Nanda Mahārāja. je ipak pristao. Pastiri su tada upitali Kṛṣṇu kako želi izvršiti yajñu i Kṛṣṇa im je dao slijedeća uputstva:

 

„Pripremite sve vrste ukusnih jela od maslaca i žitarica prikupljenih za yajnu. Pripremite rižu, dhal, halavu, pakore, puriye i razne vrste jela od mlijeka poput slatke riže, rabriya, slatkih kuglica, sandesha, rasagulla i ladua, te pozovite učene brāhmaṇe koji mogu mantrati vedske mantre i prinijeti ponude u vatru. Brāhmaṇama trebate dati u ponudu sve vrste žitarica. Potom trebate ukrasiti i dobro nahraniti sve krave. Nakon toga dajte novac u milostinju brāhmaṇama. Što se tiče ljudi iz nižih slojeva, poput caṇdāla [onih koji jedu pse], petorazrednih ljudi koji se smatraju nedodirljivima, njih također možete obilno nahraniti prasadamom [ponuđena hrana], kao i niže životinje poput pasa. Kada nahranite krave lijepom travom, započnite žrtvovanje poznato kao Govardhana Pūjā. Ovo žrtvovanje će Me jako zadovoljiti.“

 

U ovoj izjavi Gospodin Kṛṣṇa je opisao čitavu ekonomiju vaiśya. U ljudskom društvu i u životinjskom carstvu, među kravama, psima, jarcima i drugim životinjama, svako mora igrati svoju ulogu. Svako mora sarađivati za dobrobit cijelog društva, koje obuhvaća ne samo pokretna, već i nepokretna bića poput brda i zemlje [prema vedskoj filozofiji sve je personalno – svi su osobe, bića]. Zajednica vaiśya posebno treba voditi računa o ostvarivanju ekonomskog napretka društva prozvodeći žitarice, štiteći krave, donoseći hranu tamo gdje je potrebna i baveći se bankovnim i novčanim poslovima.

 

 

KOMENTAR: Kada bi se svi ovako ponašali u čitavom svijetu ne bi bilo uopće gladi, jer ljudsko društvo može proizvesti sasvim dovoljno žitarica da svakoga podmiri.  Tako nema potrebe da se neko hrani tzv. mesom, u stvari leševima ubijenih životinja – nedodirljivom hranom za ljude, uštedjele bi se enormne količine žitarica koje se potroše za tov životinja za klanje, te ogromne količine električne i toplinske energije koja se potroši u tovilištima u svijetu.

 

Iz gore navedenih izjava [prije komentara] vidimo da je zaštita krava važnija od zaštite mačaka i pasa, iako se ni psi ni mačke, koji su sada nekima postali toliko važni, ne smiju potpuno zanemariti, ukoliko su negdje okolo kuće ili stana i gladni.

 

Ako su nam mačke i psi oko kuće – negdje vani u prirodi, treba ih nahraniti, ali se inače ne preporučuje njihovo držanje u kući i stanu, ili držanje i hranjenje po stubištima i podrumima stambenih zgrada, jer time služimo bića niže svjesnosti i postepeno se degradiramo, te vezujemo za njih kroz čitav život, pa u drastičnijim slućajevima, u slijedećem životu, možemo čak i da dobijemo tijelo tih životinja. Sem toga, stalno se iznova kontaminiramo nedodirljivom hranom za ljudsku ishranu i dodirom mesom i kostima jadnih ubijenih životinja da bi svoje kućne ljubimce nahranili. Poznato je iz prakse da s vremenom vlasnici nekih četvoronožnih stvorenja postepeno počnu i sami doslovice ličiti na njih.

 

Dalji razlog je, kada se psi i mačke eventualno drže i hrane po podrumima i stubištima velikih stambenih zgrada, oni jako zagađuju te prostore kao i okolne vanjske prostore, parkove etc., svojim izlučevinama i smradom, tako da nesavjesni stanari mogu i zakonski odgovorati zbog ometanja posjeda drugih, te kršenja sanitarnih i ekoloških propisa.

 

Također, vidimo da viši slojevi društva ne smiju zanemariti čak ni caṇdāle, nedodirljivi sloj. Svako je važan, ali neki su izravno, a neki samo neizravno odgovorni za napredak ljudskog društva. Međutim, kad je prisutna svjesnost Kṛṣṇe, vodi se briga o svačijoj punoj dobrobiti.

 

REFERENCE:

 

KṚṢṆA – IZVOR SVEG ZADOVOLJSTVA – DIO 1

Bhaktivedanta VedaBase:  KṚṢṆA, The Supreme Personality of Godhead

Buy Online Copyright © The Bhaktivedanta Book Trust International, Inc.

His Divine Grace A.C. Bhaktivedānta Svāmī Śrīla Prabhupāda, Founder Ācārya of the International Society for Kṛṣṇa Consciousness.

 

VAISHNAVSKI KALENDAR
http://vaishnavskikalendar.blogger.ba
27/10/2019 18:46